Kapustník

Občas keď mi zvýši kapusta, zvyknem ju použiť ako náplň do slaného kysnutého koláča, tzv. kapustníka. Kapustu však robím slanú a nie sladkú so škoricou ako poniektorí zvyknú.



Spravila som si kysnuté cesto - cca 300 g polohrubej múky som vymiešala s kváskom (polka droždia, 1,5 dcl mlieka, 1 lyžica cukru) a 3 lyžicami oleja, posolila, poriadne vymiesila a nechala kysnúť na teplom mieste.

Po vykysnutí som si cesto rozdelila na dve časti a vyvaľkala na tenké pláty. Jeden plát som dala na olejom vymastený plech a na to som rovnomerne vysypala dusenú hlávkovú kapustu. Tú som dusila na troške oleja a dozlata opečenej nakrájanej cibule, posypala rascou, soľou a mletým čiernym korením. Na kapustu som položila druhý plát a po krajoch spojila. Pečieme, kým nadobudne kapustník peknú farbu.

Ak máte chuť sa trošku pohrať a potešiť svoje deti, môžete sa inšpirovať aj takýmto kapustníkom:



Viac nájdete na mojom druhom blogu http://kreaturky.blogspot.sk/2015/03/prasiatko-zlatko-kapustnik.html 

Komentáre

Obľúbené príspevky