Tvarohovo-čučoriedkové muffiny

Dnes som sa rozhodla upiecť muffiny z kysnutého cesta. V chladničke som našla tvaroh, v mrazničke voňavé lesné čučoriedky z Oravy a bolo rozhodnuté. Ak nemáte formu na muffiny, poukladajte si ich na vymastený plech a vzniknú vám krásne šťavnaté kysnuté koláčiky.


Potrebujeme:
Cesto: hladká špaldová múka, droždie, mlieko, cukor, soľ, maslo, vajce
Náplň: mlieko, vanilkový puding, tvaroh hrudkovitý, vanilkový cukor, trstinový cukor, čučoriedky

Postup:
Na úvod si spravíme kvások. Do cca 3 dcl vlažného mlieka rozdrobíme tretinu kocky droždia. Prisypeme lyžicu cukru a necháme napučať. Do väčšej misky nasypeme múku, trochu soli, jedno vajce, kúsok roztopeného masla a prilejeme zarobený kvások. Zo všetkých týchto surovín vymiesime cesto a dáme ho nakysnúť. Keď je vykysnuté natenko ho rozvaľkáme a povykrajujeme kolieska, ktoré potom vložíme do muffinovej formy vymastenej maslom. Ja zvyčajne robím z cca 300 g múky, takže sa môže stať, že vám cesto ešte zvýši. Môžete si z neho spraviť napr. mini vianočku alebo závin.
Do muffín na plechu urobíme jamku a naplníme ich tvarohovou plnkou a čučoriedkami alebo si to môžete zjednodušiť a dáte tam len lyžičku lekváru. Tvarohovú plnku som spravila z hustejšieho vanilkového pudingu, ku ktorému som po vychladnutí primiešala tvaroh a osladila trstinovým a vanilkovým cukrom. Čučoriedky som mala mrazené, tie som len chvíľu ohrievala, aby sa roztopili a osladila.

Poradím vám, nedávajte veľa plnky, lebo sa môže stať, že vám bude vytekať. Okraje môžete potrieť vajcom a nechajte chvíľu kysnúť. Keď sú vykysnuté, dajte ich piecť do vyhriatej rúry. Cesto je tenké, preto ich priebežne kontrolujte, budú veľmi rýchlo upečené. 


ako som muffiny robila

Ak máte formy v tvare srdca, môžete sa inšpirovať a spraviť si takéto plnené srdiečka:

ako som srdiečka plnila

Komentáre

Obľúbené príspevky