Zemiakový šalát s kalerábom vo vegánskom cestíčku

Ak vás už omrzeli vyprážané syry, skúste kaleráb. K tomu si urobte vegánsky bezlaktózový zemiakový šalát a chutné zdravšie veľkonočné jedlo máte zachvíľu hotové.


Potrebujeme:
Zemiakový šalát: 8 zemiakov uvarených v šupke, 1 mrkva, 1 malá cibuľa, 8 menších kyslých uhoriek, soľ, čierne korenie, rastlinná majonéza, šťava z kyslých uhoriek, olivový olej
Kaleráb v cestíčku: ovsené mlieko, kurkuma, majorán, čierne korenie, hrachová, kukuričná a pohánková múka, sezam

Postup:
Zemiaky uvaríme v šupke spolu s mrkvou. Uvarené zemiaky pretlačíme a zmiešame so všetkými nakrájanými ingredienciami, pokoreníme a posolíme a pokvapkáme olivovým olejom. Hotový šalát môžeme (ale aj nemusíme) zmiešať s rastlinnou majonézou. Ja som u nás v obchode so zdravou výživou objavila tzv. rastlinnú náhradu tatárskej omáčky vyrobenej z červenej šošovice. Je bezlaktózová a má veľmi príjemnú chuť.

K zemiakovému šalátu som upiekla vopred uvarený kaleráb. Nakrájala som ho a obalila v cestíčku bez vajca. Rozmixovala som ovsené vločky vo vode a do tejto hustej bielej tekutiny som pridala lyžicu pohánkovej, kukuričnej a hrachovej múky. Kurkuma cestíčko pekne dožlta zafarbila, pridala som aj soľ, čierne korenie, majorán a mletú červenú papriku. Kúsky kalerábu postupne obalíme v cestíčku a dáme piecť na panvicu. jednotlivé kúsky môžeme posypať sezamom.


ochutená tatarka do šalátu


uvarený kaleráb

vegánske cestíčko na obaľovanie


vegánsky zemiakový šalát s cibuľkovou vňaťou a cviklovým pyré

Komentáre

Obľúbené príspevky